Заняття з використанням дидактичного посібника "Віммельбух"


«Кую, кую чобіток»
Мета: вчити дітей із зацікавленістю слухати і розуміти українську мову: повторювати за вихователем окремі слова та словосполучення. Збагатити мову дітей словами: кую, чобіток, молоток, бабо, доброго ранку, дякую, будь ласка, до побачення, цвях, стілець. Прищеплювати дітям любов до рідної мови і бажання спілкуватися нею. Навчати дітей бути уважними, дбайливими, творити добрі справи, допомагати один одному. Знайомити дітей із творами усної народної творчості. Прищеплювати бажання розповідати потішки.
Матеріал. Лялька Катруся, хатка, молоток, чобітки, український віночок, картинка з дидактичного посібника «Віммельбух»
Хід гри-заняття
Звертаюсь до малят із пропозицією завітати у гості до лялечки Катрусі, яка живе у селі.
Вихователь. А для цього нам потрібно буде сісти у поїзд і вирушати.
(Діти сідають у поїзд, випускають пару і вирушають у подорож).
- Ось ми і приїхали. Нас біля хатинки зустрічає лялечка Катруся. Давайте з нею привітаємось.
(Діти вітаються: «Доброго ранку!»).
Катруся. Як добре, що ви завітали до мене. Вже скоро скінчиться тепле літечко і стане холодно, а мої чобітки ще не підковані.
Вихователь. Не хвилюйся, Катрусю, наші малята із задоволенням тобі допоможуть. Вони вміють кувати чобітки. Так, малята?
Беру необхідну картинку з посібника «Віммельбух», пропоную дітям сісти зручненько на стільчики і пригадати, що нам знадобиться, щоб підкувати чобіток. Закріплюємо з дітьми разом та індивідуально назви речей: чобіток, молоток; слова: кую, бабо, подай. (все це супроводжую показом великої картинки та її елементів) Цікавлюсь, яку «пісеньку співає» молоток під час роботи? (тук-тук). Що ще можна зробити за допомогою молотка? (Забити цвяшок, полагодити стіл, стілець та інше).
Вихователь. А тепер, Катрусю, давай свої чобітки. Ми тобі кожен чобіток підкуємо.
(Діти, промовляючи віршик, імітують рухи за допомогою віммельбуха).
Кую, кую чобіток.
Подай, бабо, молоток,
Не подаси молоток,
Не підкую чобіток.
За спільним проговоренням слідують індивідуальні розповіді віршиків з показом дій на посібнику. Лялечка Катруся дякує кожній дитині, а діти відповідають їй: «Будь ласка!».
Катруся. Дякую вам, малюки, за допомогу. Тепер у мене будуть гарні підковані чобітки і мої ніжки не замерзнуть.
Вихователь. Будь ласка, Катрусенько. Дітки залюбки тобі допоможуть ще. А тепер настав час повертатися малятам у дитячий садок.
(На прощання Катруся грає з дітьми в українську народну гру «Подоляночка»).
(Діти прощаються з Катрусею: «До побачення», сідають у поїзд і повертаються у дитячий садок)





«Летів Голубчик»
Мета: розвивати мовлення, пам’ять, увагу, мислення, вчити дітей слухати і розуміти твір та відповідати на запитання вихователя. Збагатити словник словами: піч, калачі. Викликати інтерес до потішок, забавлянок, бажання їх розігрувати.
Матеріал: дидактичний посібник «віммельбух», плоске зображення печі, голубчик (муляж), тіло якого покрите пір’ям, шапочки голубчиків на голівки дітям до рухливої гри «Голубчики», тарілочки, на яких розкладені пір’я, клаптики тканини, клаптики папе­ру, потішка «Скільки діток», хвіст казкового птаха з кружечками, кришечки жовтого кольору.
Хід заняття
(Вихователь приносить в групу кошика, накритого серветкою).
Вихователь. Малята, подивіться, що це у мене в руках? Так, кошик. Як ви думаєте, що в ньому є? (Припущення дітей). Зараз подивимось. (Знімає серветку). Ось, це шапочки на голівки. Хто на шапочці намальований? (голубчики). Так, це пташка. А зветься ця пташка голуб. Як зветься ця пташка? (Повтор слова дітьми). Ось я зараз одягну шапочки на голівки і ви станете голубчиками. Ким ви станете? Так, якщо ви тепер горобчики, то пограємо з вами в гру «Голубчики».
Рухлива гра «Голубчики».
Ой, як весело було нам гратись! Вам було весело? Ви стомились? Тоді сідайте, відпочинемо.
(Чути спів голубчика. «Прилітає» голубчик (муляж) і сідає вихователю на руку).
Вихователь. Гляньте, малята, голубчик  почув, що в нас весело і прилетів до нас. Подивіться, який він маленький! Який голубчик? А яке пір’ячко на його тулубі гладеньке! Погладьте пальчиком. Яке пір’ячко? Пір’ячко гріє голубчика, захищає від холоду. А зараз я пропоную спробувати віднайти пір’ячко серед інших предметів. (На тарілочках розкладені пір’я, клаптики тканини, клаптики паперу. Кожна дитина бере тарілочку і відбирає пір’ячко). Пір’ячко не лише гладеньке, а ще й легеньке. Ось я на нього подмухаю… і воно полетіло вгору. Куди полетіло пір’я? І впало вниз. Куди впало?
Гра на піддування пір’я «Подуй на пір’ячко».
Вихователь. А хочете знати, куди полетів голубчик, що гостював у нас? Сідайте на стільчики і подивимось. Ось він вмостився! А хочете я вам про нього розповім потішку? Потішка називається «Скільки діток». (Читання потішки. Пояснення слів піч, калачі з показом плоского зображення печі та калача з тіста. Повторення потішки. Бесіда за змістом. Читання та розігрування потішки з дітьми).
СКІЛЬКИ ДІТОК
Голубчику, голубок,
Скільки в тебе діточок?
— Двоє гарненьких,
Двоє сіреньких,
Двоє слухняних,
Двоє старанних.
Вихователь. Голубчику сподобалось у нас і він дарує вам ось такий гарний хвіст казкового птаха. Гляньте, які кружечки є на хвості. Що є на хвості? Яко­го кольору кружечки?
Вихователь. Вам сподобався цей хвіст? Мені теж. Давайте подякуємо голубчику за цікаву гру для нас і скажемо, що чекаємо його ще в гості.
— Хто прилітав до нас у гості? Де сів спочивати? А що їв?


«НА ГОСТИНИ ДО ДІТОК»
Мета: збагачувати досвід спілкування з однолітками в емоційно-привабливій діяльності; вчити слухати і розуміти зміст потішки; промовляти і проспівувати фрази, рисівки, повтори; навчати інтонаційним засобам виразності голосу (сила голосу, темп); формувати свідоме естетичне сприймання фольклорних творів; вчити супроводжувати текст рухами; виховувати інтерес до рідної мови.
Словник: лялька, ліжко, ковдра, вередлива, брикається, волохатий, воркотати.
Матеріал: потішки, колискова; лялька Оксанка, ліжко, ковдра,коза – іграшка. Використання картинок з дидактичного посібника «віммельбух»
Хід заняття:
Сюрпризний момент: чути дзвіночок; у гості до діток приходить бабуся Христина з лялькою Оксанкою і козою.
-Добрий день, діти! (відповідь, запрошення до групи)
-Ось, веду козу на базар, хочу її продати. Вона така вередлива: ніжками брикається, рогами бодається, та й молока не дає.
-Жалко козу! Дітки, а давайте ми з нею пограємо, може вона подобрішає і бабуся не буде її продавати. (вмовляють бабусю залишити козу)
-Подивіться, лялька ваша, Оксанка, теж хоче пограти з нами. Залишайтесь!
-Діти, пограємо з козою та Оксанкою, розкажемо їм потішку? Гадаю, коза враз подобрішає!
(Діти по одному й хором розказують потішку за допомогою посібника)
ТУП-ТУП
Великі ноги
Йшли по дорозі:
Туп- туп-туп.
Маленькі ніжки
Бігли по доріжці:
Туп-туп-туп, туп-туп-туп
Дітки, подивіться, як коза повеселішала, дзвоником задзвеніла! Вона обіцяє слухатися бабусю, давати молочко діткам, і ще хоче з вами пограти. Давайте пограємо у «Козу рогату..»
(промовляння дітьми потішки з імітацією рухів за змістом; потім тікають від кози)
Іде коза рогата, іде коза бодата.
Ніжками туп-туп, очками луп-луп.
Хто каші не їсть, молока не п’є?
Забодаю, забодаю, забодаю…
Дякую вам, дітки! Ви вилікували мою козу від хвороби, що називається «вереда». Тепер вона знов буде давати молочко й мені, і Оксанці. А нам пора додому.


«Веселі забави малят»

Мета: Виховувати любов до тварин,бажання за ними доглядати,розвивати сприйняття,дрібну та загальну моторику,пам’ять,увагу,наочно-образне мислення,творчу уяву,навчати дітей правильно називати тварин та їх дитинчат,учити визначати на дотик форму предмета та ознаки за тактильним відчуттям,уточнити та закріпити назви кольорів,створити позитивний,емоційний клімат у групі.
Матеріал: д/гра «Бабусине подвір’я», іграшковий котик, різнокольорові м’ячики та рибки, картки з дидактичного посібника «віммельбуха» озера, насіння кукурудзи, маски кошенят, музичний супровід.

                                               Хід заняття
Вихователь:Сьогодні до нас завітали гості, давайте привітаємося і подаруємо всім красиву посмішку.
Вихователь:Не будемо сумувати? А ви хотіли б побувати у бабусі на подвір’ї ?
Діти: Так.
Вихователь:Давайте закриємо оченята і промовимо слова: « 1,2,3 бабусине подвір’я появись».
(Вихователь знімає хустину, під  якою знаходиться подвір’я)
Вихователь:Хто живе в бабусі на подвір’ї ?
Діти: Корова, порося, собака, кіт….
Вихователь: Хто доглядає за тваринами?
Діти: Бабуся,дідусь.
Вихователь:Кого не вистачає на подвір’ї?
Діти: Дитинчат.
Вихователь:Давайте мамам-тваринам допоможемо знайти дитинчат.
(Настільна гра « Мами-дитинчата»)
Вихователь: Молодці, справилися з завданням. А давайте наших тваринок розвеселимо потішкою.
Гойда,гойда,гойдала
Де кобила,там лоша.
Де корівка- там телятко,
Де качечка-каченятко,
А де свинка-поросятко,
Де собачка-цуценятко,
А де мама-там дитятко.
(Чути муркотіння кота. Вихователь обігрує іграшку-кота, звертає увагу на порожню корзину.)
Вихователь:Малята,як ви думаєте,чому біля котика порожня корзина? Що там лежало могло б лежати? Чим любить гратися котик?
Діти: М’ячиками,клубочками.
Вихователь: Давайте пограємо з котиком Мурчиком у веселу гру «Ти котись веселий м’ячик».
( Рухлива гра «Ти котись веселий м’ячик).
Вихователь: Молодці,а зараз зберемо м’ячики у корзинку.
( Чути муркотіння кота)
Вихователь: Щось наш котик зголоднів. Що любить їсти котик?
Діти: Хлебче молоко,їсть рибку,ловить мишей.
Вихователь: Щоб нагодувати котика,пропоную пройти до озерця і зловити рибку,а будемо іти по місточку.
(Ходьба дітей.)
(Діти підхоять до ємкості з водою –зображення озерця,в якому плавають іграшкові рибки).
Вихователь:Ось і прийшли до озерця. Діти,хочу вам нагадати,без дорослих вам не можна підходити близько до водички,щоб не трапилось біди.
Вихователь:Хто живе в озері? Скільки рибок плаває в водичці?
Вихователь:Ну,що ж будемо ловити рибок? А ловити будемо не вудочкою,а руками.Засунемо ручки у водичку.Яка вода на дотик холодна чи тепла?
Вихователь: Даринка,якого кольору ти зловила рибку?
(Вихователь уточнює колір і дає завдання покласти рибку на тарілку відповідного кольору)
Вихователь:Молодці, котик дуже-дуже задоволений,ми його залишимо біля зловленої рибки.
Вихователь:Діти, підійдіть всі до мене,бачу у вас веселий,хороший настрій. Напевно вам сподобалися сьогоднішні пригоди. Де ми з вами побували? Що допомогли  відшукати для котика? Що зловили?








Комментариев нет:

Отправить комментарий

Тема дня. Вгору-вниз

  Інтегроване заняття для дітей раннього віку  Тема.  Вгору-вниз Матеріал:  настінний сенсорній модуль (80 × 70 см) з пропила‐ ми ліній р...